قادح زناد الحروف للنشر والتوزيع قادح زناد الحروف للنشر والتوزيع

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

شكرا لمروركم لا تنسوا متابعة المدونة ومشاركة نصوصكم على صفحاتكم ومواقع التواصل كافة

امي بقلم إيمان محمد

اهداء لكل. أم
ولكل إبن. وإبنه


     أمي 
كل سنه وإنتي طيبه يا أمي
موجوده أو مش موجوده
إنتي في قلبي طيبه
لأنك في قلبي موجوده
بعيده أو قريبه
يارب دايما طيبه 
يارب دايماً  طيبه
أمي العزيزه الغاليه
أمي بحبك كل لحظه وكل ثانيه
أمي عطائك كله خير
إنتي ياغاليه أصل الخير
نفسي أشوفك كل ثانيه بخير
ويكون صباحك ومساءك خير
أمي ...
يانعمه ...يافرحه...ياجنه
يانعمه من ربي
يافرحه من قلبي
ياجنه  بتنادي
عليا وتقولي
يابني تعالي جنبي
أمي .....
حنيه بزياده
حبك كما العاده
ف حياتي وبعيشها
أمي ....
يانبع كله حنان
يا هديه من الرحمن
ياعطاء بلا حرمان
يا كلام بلا كتمان
ياصوت ولا الكروان
يادعاء
امي ...
ايدك تطبطب عليه
وفيها دفا  وحنيه
فيها مسكن بيعدل النفسيه
ازعل  تصالحيني
ف حضنك بتاخديني
بإيدك   تضميني
لحضنك كمان وكمان
جواكي حنيه لأخر الزمان
يا ما  انا ابنك 
جبتيني من بطنك
شلتيني علي كتفك
سقيتيني من عطفك
روتيني من  شهدك
أمي.......
زعلتك تسامحيني
وأزعل   تصالحني
أبعد     تزوريني
وتيجي تشوفيني
ولو سيبتك. تجيني
ومن حبك بتعطيني
أمي.....
كل الكلام عنك
مايكفيكيش عمرك
ولو تطلبي عمري
بعمري أنا  أفديكي
وعنيه. أديكي
والفرحه  بعطيكي
يا أمي ...
أنا بحبك..
وحناني من عطفك
ولعينك أنا رمشك
وعمري من عمرك
وفرحي من فرحك
وحزني من حزنك
لو غبتي يوم  عني 
ألفرحه عني تغيب
أمي...
عشقك من الداخل
وبقولك  من  الأخر
لو غيبتي  قلبي  يموت
وبسمع  كلامي  سكوت
والقلب  لو ينطق
يقولك  بحبك مووووووت
أمي....
أنا.بحبك ....

تحياتي
بقلمي
ايمان محمد

عن الكاتب

الشعراء العرب

التعليقات

طباعة ونشر وتوزيع ، ظهور إعلامي ، ورش أدبية
اشترك بالعدد الجديد من مجلة قادح زناد الحروف الورقية للتواصل والاستعلام / 0020102376153 واتساب
نحضر الآن للموسم السابع من برنامج قادح زناد الحروف للتواصل والاستعلام / 00201023576153 واتساب

اتصل بنا 00201023576153 واتساب

شاركونا الإبداع

جميع الحقوق محفوظة

قادح زناد الحروف للنشر والتوزيع