قادح زناد الحروف للنشر والتوزيع قادح زناد الحروف للنشر والتوزيع

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

شكرا لمروركم لا تنسوا متابعة المدونة ومشاركة نصوصكم على صفحاتكم ومواقع التواصل كافة

شخابيط كلام بقلم / ياسر عبد الحميد



************
فوكك ،،من الحوارات
و البدء ،،في المفتتح
باب الكلام ،، اتقفل
طب ليه معاك يتفتح
ما انا ياما ،، قولت كلام
و ياما ،،صابني ،،الملل
و زهقت ، كُتر ،، علام
و صبرت ،،افهم ،، علل
و بركت ،،برك ،، الجمل
هنا ،،لما ،،،صوتي ،،،اتنبح،،!!
بيبخرو ،، الكلمات ،،
علي منقد ،، المعني
شخابيط ب خُد ،، أو هات
في كلام مالو ش معني
حتي،،، الكلام ،، اندبح
تلاقيه مع الأوقات
ما بقاش ،، يجمعنا،،،!!
مافيش داعي اقوللك
اني،،، انا،، العاشق
ما ،، انا ،، مفارق ،،
كلامي معاك ماهوش فارق
لا عمرك مرة
حسيتني،،، بإحساسي
بإحساس ،، ناسي
كسرتي،، قلبي ،، في مفارق
اخدت ،،، منك،، ايه
غير كلمة ،، موجوعة
لما برددها ،، بتزيد في أوجاعي
علي قصة الحواديت
في حكاية ،،،مسموعة
مضمونها كان اكاذيب
طب ليه ،، و ايه الداعي
بتألف الحكايات ،،
و تقوللي حبيتك
و تختلق ،، حوارات ،،
كان نفسي تسمعني
و مليت ،،كاساتي اهات ،،
في زماني و ياريتك
فهمتني ،، حقيقتك ،،
طب ليه ،، بتخدعني
انا كنت جانبك ضل ،،
و انت اللي مش شايف
حبيت اكونلك ،،سند ،،
و لقيتك ،،،البايع
طمعان تشوفني ف ذُل ،،
وانا من زمان عارف
قلبك ما حبش ،،حد،،
ولا،، للحنين ،،،طايع
ابعد خلاص ما تجيش
مش ناقصة ،، اوجاعك
قلبك ما ،،،يلزمنيش
روح للي يوم ،، باعك
ما بقيتش تحت الطلب
لو ترضي ،،في غرورك
قدري ،، اسيبك ،،غضب
و اكشف في ، مستورك
انك ،، اناني ،، الكلام
و العشق فيك،، كداب
خسارة فيك ،، الملام
أو حتي ،، لفظ ،، عتاب ،،!!!
********************
شعر / ياسر عبد الحميد
*******************


٠ تعليق


عن الكاتب

قادح زناد الحروف

التعليقات

طباعة ونشر وتوزيع ، ظهور إعلامي ، ورش أدبية
اشترك بالعدد الجديد من مجلة قادح زناد الحروف الورقية للتواصل والاستعلام / 0020102376153 واتساب
نحضر الآن للموسم السابع من برنامج قادح زناد الحروف للتواصل والاستعلام / 00201023576153 واتساب

اتصل بنا 00201023576153 واتساب

شاركونا الإبداع

جميع الحقوق محفوظة

قادح زناد الحروف للنشر والتوزيع